REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
Postanowienia ogólne i definicje
§ 1
1. Niniejszy regulamin określa zasady prowadzenia działalności gospodarczej w formie sklepu internetowego przez firmę : Przedsiębiorstwo Handlowo- Usługowe ART-FLOOR Artur Śniecikowski z siedzibą w Wilkanowie ( poczta 66-008 Świdnica) przy ul. Dolina Zielona 4.
2. Sklep internetowy prowadzi sprzedaż wykładzin obiektowych, podłóg PCV, obiektowych i dekoracyjnych, listew przypodłogowych, dywanów, chemii budowlanej oraz akcesoriów podłogowych.
3. Opisy towarów zamieszczone na stronie internetowej nie stanowią ofert w rozumieniu kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenia do składania ofert.
4. Korzystanie z usług sklepu internetowego oznacza akceptację niniejszego regulaminu.
Dane kontaktowe Sklepu (w tym wszystkich punktów sprzedaży) znajdują się na stronie internetowej Sklepu pod adresem: www.art-floor.com.pl
5. Użyte w niniejszym regulaminie sformułowania oznaczają:
1) Sklep internetowy – sklep prowadzony przez firmę: Przedsiębiorstwo Handlowo- Usługowe ART-FLOOR Artur Śniecikowski z siedzibą w Wilkanowie ( poczta 66-008 Świdnica) przy ul. Dolina Zielona 4 za pośrednictwem strony internetowej www.art-floor.com.pl lub za pośrednictwem adresu e-mail: sklep@art-floor.com.pl albo telefonicznie pod numerem (068) 451 83 42.
2) Sprzedający : Artur Śniecikowski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Przedsiębiorstwo Handlowo- Usługowe ART-FLOOR Artur Śniecikowski z siedzibą w Wilkanowie ( poczta 66-008 Świdnica) przy ul. Dolina Zielona 4;
3) Kupujący, Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej;
4) Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą zakupu w sklepie internetowym niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
5) Dowód zakupu – paragon lub faktura VAT;
6) Doręczający – podmiot, za pomocą którego Sprzedający doręcza zakupione w sklepie internetowym produkty.
§ 2
Składanie zamówienia i warunki sprzedaży
1. Ceny w sklepie internetowym zamieszczone przy danym towarze stanowią ceny brutto i nie zawierają informacji odnośnie kosztów dostawy i wszelkich innych kosztów, które Klient będzie zobowiązany ponieść w związku z zawarciem Umowy.
2. Klient ma możliwość złożenia zamówienia na produkty dostępne w ofercie sklepu internetowego.
3. W celu złożenia zamówienia należy:
a) wybrać produkt będący przedmiotem zamówienia;
b) określić ilość produktu;
c) zaznaczyć przycisk „złóż zamówienie”;
d) zaznaczyć przycisk „przejdź do podsumowania zamówienia”;
e) wypełnić formularz podając imię, adres e-mail oraz treść wiadomości;
f) zaznaczyć przycisk „wyślij zapytanie”.
4. Złożenie zamówienia wymaga akceptacji niniejszego Regulaminu .
5. Złożenie Zamówienia stanowi złożenie Sprzedawcy przez Klienta oferty zawarcia umowy sprzedaży produktu (produktów) będącego przedmiotem Zamówienia.
6. Po złożeniu zamówienia, Sprzedawca potwierdza jego otrzymanie przez sklep internetowy poprzez kontakt drogą telefoniczną lub elektroniczną za pośrednictwem adresu e-mail: sklep@art-floor.com.pl.
7. Potwierdzenie przez sklep internetowy otrzymania zamówienia nie jest równoznaczne z zawarciem umowy sprzedaży.
8. Sprzedawca niezwłocznie po otrzymaniu zamówienia dokonuje jego weryfikacji, w tym w szczególności pod kątem dostępności zamówionego produktu. W zależności od wyników przeprowadzonej weryfikacji Sprzedawca ma prawo ofertę przyjąć albo odrzucić albo złożyć nową ofertę.
9. Sprzedawca ma możliwość częściowego przyjęcia zamówienia, gdy objęte zamówieniem produkty są niedostępne lub nie są dostępne w odpowiedniej liczbie.
10. Jeżeli zamówienie nie może zostać zrealizowane przez Sprzedawcę, Sprzedawca zawiadamia o tym Klienta przesyłając mu wiadomość na adres poczty elektronicznej z informacją o odmowie realizacji zamówienia oraz przyczynie tej odmowy.
11. Umowę sprzedaży traktuje się za zawartą z chwilą:
a) otrzymania przez Kupującego od Sprzedającego wiadomości e-mail zawierającej przyjęcie złożonego przez niego zamówienia o treści zamieszczonej w formularzu zamówienia;
b) potwierdzenia przez Kupującego, oferty złożonej przez Sprzedającego w odpowiedzi na otrzymane zamówienie , stanowiącej uzupełnienie lub zmianę tego zamówienia.
12. Sklep internetowy zastrzega sobie prawo do możliwości aktualizowania cen towarów udostępnionych na stronie sklepu, jednakże cena towaru obowiązująca w chwili złożenia Zamówienia pozostaje dla Klienta wiążąca do czasu zrealizowania zamówienia. Zmiana cen nie odnosi się do zamówień, które zostały złożone przed wprowadzeniem zmiany cen.
13. Sprzedający zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej z Kupującym niebędącym Konsumentem w terminie 30 dni od dnia zawarcia umowy sprzedaży. Odstąpienie od umowy sprzedaży w tym przypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Kupującego niebędącego konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
14. Kupujący składając zamówienie jest obowiązany podać następujące swoje dane: imię i nazwisko lub nazwę, adres zamieszkania i adres dostawy, jeśli jest inny, numer telefonu oraz adres e-mail.
§ 3
Płatność i dostawa, realizacja zamówienia
1. Przyjęcie zamówienia do realizacji rozpoczyna się z chwilą zaksięgowania wpłaty na rachunku bankowym Sklepu internetowego – 91 1140 2017 0000 4502 1285 5245 z podaniem numeru zamówienia. Zapłata musi obejmować cały zamówiony towar oraz koszty transportu, w przypadku częściowej zapłaty zamówienie nie będzie realizowane.
2. Zapłata ceny powinna nastąpić w terminie 3 dni od dnia zawarcia umowy.
3. W przypadku braku terminowej zapłaty, Sprzedawca wezwie za pośrednictwem wiadomości e – mail Kupującego do dokonania zapłaty wyznaczając mu w tym celu dodatkowy termin 3 dni z zastrzeżeniem, że brak zapłaty w dodatkowo zakreślonym terminie spowoduje odstąpienie od umowy przez Sprzedającego.
4. Zamówienia nieopłacone w ciągu 10 dni od daty złożenia zamówienia zostaną automatycznie anulowane przez Sklep internetowy.
5. Odmowa realizacji zamówień przez Sklep internetowy może nastąpić, gdy podane przez Klienta dane będą niepełne lub nieprawdziwe.
6. Czas realizacji zamówień wynosi od 3 do 30 dni roboczych, od momentu zaksięgowania wpłaty.
7. Zakupione towary będą dostarczone na koszt Kupującego pod wskazany przez niego adres w wiadomości e-mail.
8. Na koszt dostawy składają się koszty opakowania produktu i jego transportu.
Zamówione produkty dostarczane są tylko na terenie Polski. W innych przypadkach wymagany jest wcześniejszy kontakt z obsługą sklepu internetowego.
9. Sklep internetowy zastrzega sobie prawo realizacji zamówienia wyłącznie poprzez wskazaną przez siebie formę dostawy.
10. W momencie odbioru przesyłki Klient ma prawo i powinien sprawdzić jej zawartość w obecności kuriera. Jeżeli przesyłka nie zawiera produktu wskazanego w zamówieniu lub jest on uszkodzony, Klient ma prawo nie przyjmować przesyłki oraz powinien sporządzić wraz z kurierem protokół szkody. O sytuacji tej należy również poinformować sklep internetowy telefonicznie lub wysyłając e-mail na adres sklep@art-floor.com.pl
11. Klient wyraża zgodę na wystawianie przez Sprzedawcę paragonów/faktur elektronicznych w formie pliku pdf oraz ich wysyłanie na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej.
§ 4
Produkty przygotowywane pod indywidualne zamówienie
1. Postanowienia niniejszego paragrafu dotyczą realizacji zamówień produktów przygotowywanych pod indywidualne zamówienie Kupującego, w szczególności tj.:
1) podłogi sportowe;
2) wykładziny docinane na wymiar podany przez Kupującego.
2. Procedura składania zamówienia w przypadku produktów wskazanych w §4 ust. 1 pkt od a do c , następuje w sposób opisany w § 2 i 3 niniejszego Regulaminu, z zastrzeżeniem następujących wyjątków.
3. Realizacja zamówienia następuje z chwilą uiszczenia przez Klienta zadatku w wysokości indywidualnie ustalonej ze Sprzedającym.
4. Termin na wpłatę zadatku to 3 dni od dnia zawarcia umowy. Jako chwilę zapłaty poczytuje się dzień wpływu środków pieniężnych na rachunek bankowy Sprzedającego.
5. Czas realizacji zamówienia liczony jest od chwili otrzymania zadatku i wynosi 30 dni roboczych. Z przyczyn niezależnych od Sprzedającego termin realizacji zamówienia może ulec wydłużeniu.
6. Sprzedający zawiadomi Kupującego drogą telefoniczną lub elektroniczną o gotowości produktu do wysyłki oraz prześlę Kupującemu fakturę sprzedaży z obowiązkiem zapłaty.
7. W razie wykonania umowy zadatek, o którym mowa w ust. 3 niniejszego paragrafu ulega zaliczeniu na poczet ceny sprzedaży.
8. Zapłata ceny powinna nastąpić w terminie 3 dni od dnia jej wysłania Kupującemu drogą elektroniczną.
9. Zapłata całej ceny sprzedaży jest warunkiem wysyłki zamówionego produktu.
10. Wysyłka gotowego produktu następuje w terminie 2 dni roboczych od dnia zaksięgowania pełnej wpłaty w wysokości wynikającej z faktury wystawionej przez Sprzedającego na jego rachunku bankowym.
11. Zadatek dany przy zawarciu umowy pełni funkcję nadaną mu w art. 394 k.c., z tym zastrzeżeniem, że w przypadku odstąpienia od umowy przez stronę, która go dała, może ona żądać zwrotu równowartości wpłaconego zadatku.
12. W przypadku wykonania prawa odstąpienia od umowy przez Sprzedającego ma on prawo zatrzymać otrzymany zadatek. Sprzedającemu przysługuje prawo dochodzenia odszkodowania uzupełniającego ponad wartość zadatku.
13. Konsumentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy sprzedaży produktów wymienionych w § 5 ust. 1 niniejszego Regulaminu, w szczególności przygotowanych na indywidualne zamówienie Kupującego.
§ 5
Rękojmia i gwarancja
1. Sprzedający jest odpowiedzialny względem Kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).
2. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat.
3. Wada fizyczna polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową, w szczególności gdy:
1) nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia,
2) nie ma właściwości, o których istnieniu sprzedawca zapewnił kupującego, w tym przedstawiając próbkę lub wzór,
3) nie nadaje się do celu, o którym kupujący poinformował sprzedawcę przy zawarciu umowy, a sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia lub gdy
4) została kupującemu wydana w stanie niezupełnym.
4. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę rzeczy sprzedanej na wolną od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady. Jeżeli kupującym jest konsument, bieg terminu przedawnienia nie może zakończyć się przed upływem dwóch lat.
5. Zgłoszenie reklamacji zakupionego przedmiotu następuje w drodze pisemnej na adres ul. Zjednoczenia 92, 65-001 Zielona Góra lub elektronicznej na adres e-mail: sklep@art-floor.com.pl
6. Zawiadomienie o wadzie powinno zawierać:
1) opis zakupionego produktu,
2) przyczynę reklamacji,
3) wskazanie daty zakupu towaru,
4) oznaczenie kiedy wada została zauważona,
5) żądanie zgłaszającego,
6) dowód zakupu, jak również, o ile jest to możliwe reklamowany produkt.
7. W przypadku Kupującego będącego konsumentem koszt dostarczenia produktu ponosi Sprzedawca, w przypadku Kupującego niebędącego konsumentem koszt dostarczenia ponosi Kupujący. Jeżeli ze względu na rodzaj produktu lub sposób jego zamontowania dostarczenie produktu przez Kupującego byłoby nadmiernie utrudnione, Kupujący obowiązany jest udostępnić produkt Sprzedawcy w miejscu, w którym produkt się znajduje.
8. Rozpatrzenie reklamacji zgłoszonej przez Konsumenta następuje w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia roszczenia Sprzedającemu .
9. Sprzedający informuje następnie o terminie w jakim nastąpi realizacja uprawnień Kupującego.
10. Sklep internetowy nie przyjmuje przesyłek towaru wysłanych za pobraniem.
11. Na towary zakupione w sklepie internetowym Sprzedający udziela 2-letniej gwarancji na warunkach producenta.
12. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt wobec Klienta niebędącego konsumentem zostaje wyłączona.
§ 6
Odstąpienie od umowy przez Konsumenta
1. Konsumentowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów w terminie 14 dni od dnia objęcia rzeczy w posiadanie przez konsumenta.
2. Konsument może odstąpić od umowy składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu poprzez przesłanie pisemnego oświadczenia o odstąpieniu na adres ul. Zjednoczenia 92, 65-001 Zielona Góra lub drogą elektroniczną na adres sklep@art-floor.com.pl
3. W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży umowę uważa się za niezawartą.
4. Niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy sprzedaży Sprzedawca ma obowiązek zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszt dostawy Towaru do Konsumenta. Jeżeli Konsument wybrał inny niż najtańszy sposób dostawy oferowany przez Sprzedawcę, wówczas Sprzedawca nie jest obowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego kosztów dodatkowych.
5. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania z powrotem Towaru lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu odesłania Towaru, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
6. Niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od odstąpienia od Umowy sprzedaży Konsument ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy. poprzez jego przesłanie na adres al. Zjednoczenia 92, 65-001 Zielona Góra, chyba że Sprzedający wskaże inny adres , na który należy odesłać zakupiony towar. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru na adres Sprzedawcy przed upływem tego terminu.
7. W wypadku odstąpienia Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru (tj. koszty opakowania produktu i jego transportu).
8. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza sposób konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
9. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument chyba, że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
10. Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do:
1) umów, w których Towarem jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
2) umów o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni daną usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedającego traci on prawo odstąpienia od umowy w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
3) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
4) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
§ 7
Zmiany regulaminu
1. Regulamin może ulec zmianie w razie wystąpienia istotnych zmian w zakresie prowadzonej działalności przez Sprzedającego, danych i oferty Sprzedającego, zmiany obowiązujących przepisów prawa oraz kwestii uregulowanych w niniejszym regulaminie. W takim przypadku informacja o zmianie regulaminu zostanie umieszczona na stronie www.art-floor.com.pl na 14 dni przed dniem wejścia zmian w życie.
2. Zmiana regulaminu nie dotyczy umów sprzedaży już zrealizowanych, jak również złożonych zamówień, w stosunku do których w mocy pozostają postanowienia regulaminu obowiązujące w czasie zawierania umowy.
§ 8
Wymagania techniczne
1. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca: Komputer, laptop, tablet, smartfon lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu; Dostęp do poczty elektronicznej; Przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox w wersji 11.0 i wyższej lub Internet Explorer w wersji 7.0 i wyższej, Opera w wersji 7.0 i wyższej, Google Chrome w wersji 12.0.0 i wyższej.
2. Zalecana szerokość ekranu: 1280×1024 lub wyższa.
3. Kupujący może wyrazić zgodę na włączenie obsługi plików Cookies.
§ 9
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
2. Klient będący konsumentem posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
1) Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży. Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa rozporządzenie ministra sprawiedliwości z dnia 25 września 2001 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich. (Dz.U. 2001, nr 113, poz. 1214).
2) Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem, a Sprzedawcą. Informacja na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
3) Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem, a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są przez Federację Konsumentów pod adresem e-mail porady@dlakonsumentow.pl oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 889 866.
4) Pod adresem www.ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
§ 10
Postanowienia końcowe
1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego, oraz innych ustaw, a w odniesieniu do Konsumentów również Ustawy o prawach konsumenta, z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. z dnia 24 czerwca 2014 r. pozycja 827 z póź. zm.).
2. Umowy zawierane pomiędzy Sprzedającym, a Klientem podlegają prawu polskiemu i jurysdykcji sądów polskich.
3. Zasady przetwarzania danych osobowych zostały określone w Polityce Prywatności.
4. Wszelkie prawa autorskie osobiste i majątkowe do jakichkolwiek elementów Serwisu (tekstowych, graficznych, układu strony, itp.), są zastrzeżone. Serwis oraz wszystkie jego elementy są chronione przepisami prawa, w szczególności ustawy z dnia 4 lutego 1994r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tj. Dz. U.z 2016, poz. 880) oraz ustawy z dnia 16 kwietnia 1993r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (tj. Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 z późn. zm.).
Załączniki: